Tuesday, November 11, 2008

TOYS.. TOYS..TOYS..




Akhirnya, we all dah kembali semula ke apartment/umah yang asal. Tempoh sebulan terasa begitu lama walaupon dapat menginap di service apt yang boleh dikatakan mewah. Tapi camana best pon apt sementara yg we all stayed ni, best lagi dok kat umah sendiri. Cuma, kawasan berhampiran service apt di kelilingi dengan kedai-kedai + pasaraya. Nak beli barang dapur or wat ever senang. Tak yah nak jalan jejauh.
Last month sibuk nak packing barang utk berpindah but tis month sibuk plak dengan memunggah barang. Perghhh.. Penat sey.. Serik plak aku berpindah randah mcm kaum Paleolitik di zaman batu. ( teringat kembali subject Sejarah masa skolah dulu ) hehe.

Alhamdulillah, umah dah cuns. Banyak bende-bende lama yg dorang gantikan baru especially dapur, bilik air, aircond dll. Ibarat duduk kat umah baru beb.

Beshhhh.

Skarang ni plak, negara Japan dah start sejuk. Sejukkkkkk. grrrrrr... Ari ni jer 11 celcius. Makin kurang laa nampak gayanya aku mandi.. huhuhu..
save..save..save..

2-3 bulan akan datang, bil air berkurangan laa jawabnya cuma bil api jer laa yg akan melambung coz 24/7 pasang heater.


Lupakan bab umah tangga tadi, berbalik pada topic diatas, hobi aku skarang ni adalah mengollect toys. Masuk kali ni jer, dah 3-4 hobi rasanya aku dah join. Bukan per, just nak penuhkan masa yang ada. Kalau takde hobi or sumthings nak dibuat mmg bosan + mati.

Hobi collect toys ni makin menjadi-jadi sejak joined forum hobby. Boleh kata everyweek mesti ada sahaja toys yg akan dibeli. Aku rasa tokei kedai tu pon dah naik cam muka aku nih??

Rege toys bergantung pada ketelitian mainan itu sendiri dan keRAREan bende tu. Lagi detail lagi mahal. Dan lagi lama usia permainan tu, lagi ler mahal. Bley cecah riban-riban walaupon hanya sebesar 'lighter'..

Membazir??

Ntah?? Aku punya hobi, korang pedulik hapa!! Minat masing-masing beb!! hihi..

Buat masa ni, aku hanya ada 2-3 toys jerk. Takde laa sebanyak member-member yg hardcore. Kalau tengok bebudak yg hardcore collect toys ni, masyaallah banyak giler. Mainan kat umah dah sama macam kat kedai. Giler banyak!! Itu bagi yang HARDCORE..

Aku nih SOFTCORE lagi.. tak terlawan dorang-dorang tu..

Apa-apa pon, aku enjoy collect toys dari collect aweks... hahahaha...

Kat bawah ni sebahagian dari seciput toys yang aku dah beli. Nanti kalau ada masa lagi aku tambah lagi gambar sbb MALASSSSS nak amik gambar sumer bende tu..



MISFITS













SID VICIOUS














STAR WARS











Dan pada sesiapa yg berminat or memang korang salah seorang "toys collector", bley laa join forum ni : http://forum2.sembangtoys.com/index.php


Hopefully korang akan TERACUNNNNN...


CIAO...




3 comments:

darthmental said...

bro, tu bukan 2 3 toys. tu dah banyak toys, haha. :P

Mat`amiT said...

bang, transformers, soc, gundam tak der ker???

Rockaholic said...

TF ngan SOC aku tak collect laa bro.. hehe..
gundam plak memang ada sebijik jer buat masa nih.. blom berhajat nak tambah lagi..

Post a Comment