Saturday, January 23, 2010

Che Guevara

Penantian selama sebulan lebih berakhir apabila haul yang dinanti-nanti tiba didepan mata. Selalunya toys yang dikeluarkan di Jepun ni lebih advanced dari negara-negara lain tapi kali ni lambat sikit dari kebiasaannya. Mungkin disebabkan bulan 12 dan bulan 1 terlalu banyak sangat public holiday untuk negara Jepun dan sedikit sebanyak mendelaykan toys-toys ni mendarat dibumi matahari terbit ni?? Mungkin lah kot?? ( boleh kata setiap bulan ada saja cuti bagi diorang ni.. hurmm.. )Apa-apa pon, ianya dah selamat sampai ke tangan aku.. Yeahh..

Kalau dilihat dari packaging luar, cover untuk Che Guevara ni lebih
fancy + coloring dari packaging-packaging yang terdahulu. Kalau dulu tu nampak dull jer. Kali ni nampak lebih ceria laa sedikit. XD

Dan rasanya, DID Corp blom penah menghampakan aku lagi especially dalam pembikinan FS dan aksesori yang details. Aku cukup berpuas hati dengan muka si Che Guevara sebabnya ia mirip prototype yang dikeluarkan. Syabas DID Corp!! Aksesori pula takde apa yang boleh dipertikaikan lagi cuma satu jer aku merasa sedikit kecewa kerana rifle/pistol + botol air yang digunakan tidak dibuat dalam bentuk diecast. Kebiasaannya sebelum ni DID Corp akan mengeluarkan senjata yang diperbuat dalam bentuk diecast cuma kali ini agak sedikit janggal kerana ianya tidak dibuat sedemikian rupa. Mungkinkah DID Corp nak cover balik damage rifle yang diperbuat dari real wood + t-shirt FREE yang diberi bersama-sama figurine ni so no more diecast tis time?? Agaknya kot??

Memang hampeh!!

Jika diberi pilihan, aku prefer articulation dari t-shirt free yang diberikan..
Aku cerewet?? Yup, memang aku cerewet sebabnya aku nak pelaburan yang dah keluarkan setimpal dengan bende yang dibeli walaupon aku tau, tak sumer bende yang aku hajati ni akan tercapai.
"Customers is alwayzzz rite!!!"

Layanzz..
p/s - hajat dihati nak snap macam-macam pose dari si Che Guevara ni tapi tak kesampaian disebabkan aku baru jer sedikit okay dari ' STOMACH FLU'. Kesan yang aku tanggung selama 2 hari berturut-turut adalah Diarrhea dan Vomiting yang berterusan. Demm!!
Winter adalah musim penyakit menular!! Arghhhhh!!






























10 comments:

The Rebel said...

Congrats bro! Smart la Che ni!!! Syg eh accesories dia tak die cast. Agaknya DiD tgh nak save utk Tom Hanks (Capt Miller) akan dtg.....heheheh......

Good job on the smoking picture...nice effect...added to the realism!!!

Rockaholic said...

Hahaha.. aku pon rasa mcm tu laa bro.. diorg ni nak saving utk figure-figure terbaru kot?? tapi tak syok laa kalau betul laa diorg buat camtu semata-mata nak cut cost.. apa-apa pon, still berbaloi kalau beli bende ni bro..
bab smoke tu aku copy paste jer.. hahaha..

Asrul "iLham" Sany said...

cun siot figure ni.

Rockaholic said...

Asrul : ko try laa pulak 'brand' lain selain dari HT.. ahaks..

darthmental said...

haul yang hebat bro. tahniah. berbaloi tunggu lama. muka memang real abis. jaket dia pun cun ah.

maybe 1 hari nanti ko bleh buat entry pasal suma figure DID ko. groupshot bro, hehe. :)

Rockaholic said...

Tks bro.. Memang berbaloi rasanya penantian dan berakhir. Insyaallah suatu hari nanti laa. Lagipon kalau nak buat groupshot skarang tak meriah psl tak cukup korum. Bak kata org, 'The more the merrier'. hahaha..

Mohamad said...

Artikulasi tak mantap ker bro? Nampak cam mantap jer. Syabas memang semat figura aksi ni hehe.

Rockaholic said...

Bro, artikulasi okay cuma rasa pelik skit sbb nape diorg tak buat weapon dgn aksesori dlm bentuk diecast sbb kebiasaannya mmg diorg akan buat diecast. Bab itu jer laa aku rasa sedikit keciwa.. XD

Mohamad said...

Tshirt muat tak? kekekeke

Rockaholic said...

hahaha.. tshirt muat bro.. XD

Post a Comment