Thursday, September 25, 2008

Syahdu





Hari ini genap 25 hari seluruh umat islam di seluruh dunia menunaikan ibadah puasa. May be tinggal lagi 5 hari or less untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri. Tahun ni juga seperti tahun lepas, we all akan merayakan Aidilfitri di perantauan cuma pada tahun lepas ada laa rasa suasana raya coz we all beraya bersama-sama student di kedutaan cuma tahun ni takde acara tu disebabkan beberapa faktor yg tak dapat dielakkan.


Tetiba jer aku rasa syahdu bercampur sedih bila terdengar lagu raya yang sempat aku torrent sebentar tadi. Perasaan nih terasa melayang-layang dan serious shit aku katakan, yang aku rindu sangat kat family aku. Part yang aku tak tahan + terasa syahdu sangat bila dengar lagu yang dinyanyikan oleh Mamat Exist " Ku pohon restu ayah bonda " ..
Lirik dan maknanya amat mendalam..


" Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata
Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya
Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku
Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu "


Cuma satu jer yang aku pinta, agar diorang dapat maafkan aku..

Amin..




5 comments:

Lab papa said...

Bro sesamalah kita.

p/s embassy tak buat jamuan ker?

Rockaholic said...

tis year takde laa bro...
sbb ada keje2 renovation...

Mat`amiT said...

slamat mnyambut hari raya di perantauan

Rockaholic said...

tks bro... selamat hari raya too...

Anonymous said...

bie...

try to call mak n ayah.. or atleast hantar kad kat dorang mohon ampun dh maaf.

Mayb dorang penah sakitkn n kecikkn ati i.. tp dorang tetap mak n ayah mentua i...

cuba la call dorang bie.

*ur luv*

Post a Comment