Thursday, September 4, 2008

Nuthin


Ari ni genap 4 ari umat islam seluruh dunia mengerjakan ibadat puasa.

Damn!!

Tiba-tiba jer aku rasa yang aku rindukan suasana berpuasa di Malaysia.

Banyak bende yang best sepanjang bulan puasa di malaysia especially kuih muih di bazar ramadhan. Gerai-gerai sementara tumbuh macam cendawan dan memang meriah giler time-time camni kan? Arghhhhhh!! Aku rindu sumer tuu..

Xtvt sepanjang bulan puasa pula tak semeriah di negara sendiri. Nasib baik laa still ada semayang terawih beramai-ramai. Cuma waktu berbuka di Tokyo lebih awal dari di Malaysia.

So, takde laa rasa penat sangat. hehe.

Tahun ini juga adalah tahun kedua we all berpuasa di Tokyo.
Sebelum start time posa, banyak xtvt aku terpaksa dihentikan disebabkan cuaca yang tak menentu. 'Jisin' or gempa bumi kerap juga aku rasakan sepanjang bulan lepas. Akhir bulan lalu negara Jepun dilanda hujan dan ribut petir sepanjang hari.
Boleh kata everyday hujan turun tanpa henti. Nak kuar umah pon malas.
Time ribut petir tu, banyak juga laa rumah-rumah di naiki air dan tanah runtuh.
Alhamdulillah, kat Tokyo ni selamat.
Kebanyakkan tragedi tadi berlaku di luar kawasan Tokyo.
Itu jer laa cerita aku sepanjang bulan lepas. :)

Apa-apa pon, aku cuma nak ucapkan selamat berpuasa pada semua pembaca blog yang setia. Tks guys.

Ciao....

2 comments:

Lab papa said...

selamat berpuasa to bro and family too.

Rockaholic said...

tks bro... u 2...

Post a Comment