Thursday, January 14, 2010

In The Past Toys



































Apa pendapat korang tentang 1/6 scale diatas??

Tak best?? Tak real?? Tak syok?? Tak stimm??

Hahahaha..


Yup, entri kali ini lebih merupakan sedikit ulasan tentang 1/6 scale yang tertera diatas. Seperti yang korang maklum, mamat diatas ni merupakan toys dari sykt
'In The Past Toys'. Tak banyak yang aku tau pasal sykt tersebut cuma aku rasa, sykt ni dah lama wujud, may be juga pioneer dalam 1/6 scale military or just keluarkan figure-figure yang limited dalam kuantiti yang sedikit. Sebabnya aku dah tak penah dengar diorang ni bikin nu haul or lineup-lineup askar yang terbaru??
Sykt Dragon juga yang masih bertahan hingga ke hari ini kan?? Thumbsup!!


Berbalik pada gambar diatas, 'In The Past Toys' ada mengeluarkan 2 version utk si Hitler ni. Satu lagi version packagingnyer berwarna hitam dan si Hitler memakai jaket kulit. Aku lebih berminat pada version yang lagi satu compared to version yang dah aku beli ni. Jaket kulit yang dipakai menampakkan kehebatan pada figure tersebut. Cuma kedua-duanya memakai FS yang sama jika tak silap aku laa.

Hurmmm, save cost ker??


Dari segi FS, memang aku tak nafikan sykt DID Corp memang otai dalam membikin FS dan aksesori untuk 1/6 scale military walaupon sykt Dragon terlebih dahulu start bikin 1/6 scale military dari diorg ni. Bukan bermaksud aku menolak mentah-mentah 1/6 scale dari sykt-sykt lain cuma ianya disebabkan pengalaman serta kepuasan yang aku dapat setimpal dengan wang yang aku bayar terhadap 1/6 scale tersebut. Cuma in this case, aku bersikap asal boleh disebabkan memang dah payah sangat nak jumpa 1/6 scale Hitler pada masa ni. Lagi satu cara untuk mendapatkan Hitler adalah dengan cara kitbashing. Cuma sumtimes payah jugak nak carik satu persatu items untuk melengkapkannya menjadi satu figure ( aku bukan penyabar ). Ahaks.


Baju yang dipakai mamat ni pon tak seberapa kemas dari segi jahitannya dan boots pula just macam nak lepaskan batuk ditangga jer diorang buat.
Boots getah!! Tak real!!
Tak silap aku, figure ni dikeluarkan pada tahun 2000 dan pada tahun 2000 juga, DID Corp dah keluarkan figure-figure yang jauh lebih hebat dari yang ini. Mungkin juga ianya disebabkan oleh harga yang murah compared to figure DID Corp?? Pasal tu laa diorang pon buat ala kadar jer?? Rasanya laa kot?? Apa-apa pon, aku still akan hunting Hitler yang dikeluarkan oleh sykt DID Corp.


Ciao...










6 comments:

The Rebel said...

bro....figure ni not too bad lah kalau tgk betul2 balik....hehhe...thanks fr the review btw!

Just that topi dia tu cam besar sikit je for his head....others than that ok je....

darthmental said...

hmm, skali pandang cam ok ja. tapi kalu tengok dekat tak tau la camna. topi dia cam takleh fit ja bro?

aku setuju ngan ko pasal pilihan company 1/6. kadang2 bila dah beli banyak baru kita tau. aku yang masih "budak baru blajar" ni try tak abih lagi, haha. nak kena cuba at least 3, 4 company cam ko. pastu baru bleh tau yang mana pilihan hati. :)

Rockaholic said...

Bro Rebel : Actually mmg not bad bro tapi since dah main bende yg lagi detail, may be yang not bad tu kita akan anggap BAD.. hehe..
Topi dia mmg kureng skit bro.. BAGAK..

Rockaholic said...

Mental : skali pandang okay laa. jgn pandang lama2 dah ler.. hahaha.. sama mcm bro Rebel komen diatas, topi mamat ni besar.
yup bro, kalau nak tau mana yang 'best', kita kena try sumer company punya produk.
lepas dah tau tu, kita tak payah laa beli yg SUXX ni lagi.. hahaha.. just pengalaman aku jer.. orang lain, lain pendapat dan citarasanya kan?? XD

Anonymous said...

salam .... bagi aku figure ni pun da cukup ok.. xtau laa klu belek tul2...HS pun nmpk mcm ok.. xtau laa ciri2 len mcm hang cakap tuhh..jahitan baju sumer.. anyway congrat sbb dpt figure nie.. boleh kata rare juga eikk..
-sunny_80-

Rockaholic said...

Sunny : 1stly tks coz sudi bertandang ke blog yg tak seberapa ni. Berkenaan figure diatas ni, mungkin juga dia ni jadi 'tenggelam/out' disebabkan oleh populariti/kefemesan jenama DID kot?? kalau hang penah try beli jenama DID, for sure hang pon akan bertanggapan macam aku jugak. DID is da best choice for military figurines. Seriously tak menghampakan.. Anyway, figure diatas ni pon okay gak laa dari takde langsung kan?? hehe..

Post a Comment