Tuesday, December 1, 2009

Loud Park 2009

For the 1st time after 2 1/2 years baru lah aku berkesempatan melayan concert LOUD PARK di Jepun. 2 tahun berturut-turut terMISS utk menyaksikan concert ni disebabkan tiket dah SOLD OUT tetapi alhamdulillah tahun ni berjaya juga mendapatkannya tanpa disangka-sangka.
Big thanks to my lovely wife sbb hadiah kan 2 tiket utk ke concert. Satu lagi tiket adalah untuk V-ROCK FESTIVAL yg kebanyakkannya di hadiri oleh crowd pompuan jepun ( mana taknya, sumer yg main time concert ni band diorg.. arghhh..pening..tak paham.. ) Nasib baik laa last performance dari band idola aku Marilyn Manson, kalau tidak mmg takkan aku pergi.. Tapi yg paling aku menyirap adalah imej Manson sekarang ni.. Dah GEMOK !! Macam sial !!
Sejak awal tahun lagi aku dah tunggu lineup band2 yang akan perform pada concert tahun ni. Im so lucky dapat tgk band2 favourite main depan mata especiallynya Children Of Bodom, Slayer, Rob Zombie dan band otai Megadeth.
Superb beshhh..
First band yang menghangatkan suasana adalah DEAD by APRIL dan diakhiri oleh SLAYER. Starting time pukul 11 pagi dan habis pukul 10 malam. Cukup puas hati dengan harga tiket yg dikenakan iaitu 18000 yen utk sehari manakala 26000 yen utk 2 hari concert. Sorry laa, tak byk gambar yg dapat aku snap disebabkan arahan yg begitu ketat supaya pengunjung tidak mengambil gambar didalam dewan concert.. Insyaallah kalau ada lagi rezeki aku dibumi Jepun ni, next year akan ku repeat lagi..


Long live ROCK and ROLL !!!










































Read more >>

Im back wif 1/6 scale

Assalamualaikum semua, hampir 3 bulan juga aku tak mengupdate blog. Naik bersawang dah blog ni. Bukannya takde masa cuma tahap kemalasan yg tak bley dibendung membuatkan aku tak dapat nak mengUP TO DATE blog ni. Banyak sebenarnya entri yg nak dimasukkan cuma tak berkesempatan jer nak 'start' memblogging semula.
Buat permulaan ni aku sajikan haul yg terbaru dan di beli betul2 masa malam raya haji yg lepas. Orang sibuk2 bertakbir dan masak-memasak lauk raya, we all satu family sibuk gi hauling. Hehe. Apa lagi nak dibuatkan di negara orang kan?? Lagipon, bukannya nak beriya-iya sangat mengemas rumah or memasak or beramas mesra bersama adik beradik mahupon saudara mara yg bertandang ke rumah mcm kat negara sendiri kan?? Perasaan menyambut raya tu sedikit sebanyak berkurangan jika dah stayed kat negara orang. Macam orang kata "dah takde feel" .
Kita lupakan cerita pasal raya, kita masuk bab haul baru iyer??
Bercerita tentang haul terbaru, sebenarnya bende kat bawah ni dah lama dikeluarkan oleh D.I.D Corp cuma aku jerk yg baru terminat nak beli. Aura yg dihasilkan dari figure-figure D.I.D betul2 menggugat jiwa raga. Dari segi sculpt dan aksesori, aku rasa diorang ni terbaek. Mana taknya, kebanyakkan aksesori didatangkan dalam bentuk diecast. Superb best dan berbaloi for money.
Itu cuma pendapat aku jer, "lain padang lain belalang" .
Rege yang ditawarkan juga adalah terbaekkkk sbbnya bende kat bawah ni
limited to 500 pcs worldwide only.

Figure2 SAMURI opsss sorry, SAMURAI ni pulak terbahagi pada dua jenis iaitu International Version dan Japan Version. Beza antara kedua2 jenis adalah berdasarkan pada aksesori yg xtra serta packaging luaran. Kalau nak yg terbaek, korang beli laa Japan Version. Memang terbaek !!

Jom kita layan dulu D.I.D Samurai JAPAN VERSION kat bawah ni...













Kalau korang perasan, salah satu dari gambar diatas ada menunjukkan NO 045 kat baju perisai mamat ni. Kiranya haul yg aku beli ni adalah haul yg ke 45 dari 500 pcs. Lebih kurang macam tu laa.

Dan yang membuatkan aku lebih berpuas ati sangat dengan haul ini adalah kerana bukan saja topi, topeng muka, pedang dan pisau malah baju perisai serta pad kaki mamat ni pon besi. Giler babeng bestttt.

Dan dalam byk-byk toys yg penah aku beli, aku boleh kategorikan ianya sebagai
"the best from the best" . Aku dah start jatuh chenta sama 1/6 scale D.I.D Corp.. Cukup berbaloi dan puas ati... Tak percaya, try laa beli satu..
Okay guys, kita berjumpa lagi di entri yg akan datang.
Aku pon tengah tunggu Che Guevara masuk dalam lineup 1/6 scale aku...

Ciao...





Read more >>

Tuesday, August 4, 2009

M.E.S 2009

M.E.S membawa maksud Mobile Electronics Show adalah acara tahunan bagi dunia permotoran di Jepun. Cuma M.E.S ni lebih pada audio di dalam kenderaan. Pada masa ni laa pemilik kenderaan mahupon sykt-sykt pengeluar audio memperagakan kereta + audio terbaru diorang tu. Ada juga pertandingan audio paling gempak + paling power. Nasib baik jugak laa minat pada audio kereta ni kureng bagi diri aku. Rasa tak tenteram pulak kalau duduk dalam kereta PONG.. PANG.. PONG.. PANG..

MEMEKAK JERK telinga ni!! Hahahaha..
Apa-apa pon masing-masing punya minat dan citarasa kan??
Pelik jugak, pada tahun ni M.E.S 2009 diadakan di Tokyo Big Sight. Kebiasaannya memang diorang buat di Makuhari Messe tapi tahun ni berubah ke Tokyo Big Sight pulak. Tak banyak kereta yang mengambil bahagian pada kali ni. Jumlah peserta pon kurang dan pengunjung pon tak ramai. Aweks yang memperagakan audio system tu pon tak ramai.
Tak STIM!! Huh!!
Tak best!!!
Memang tahun ni punya M.E.S tak best!!!
Mungkin juga masalah kegawatan ekonomi di Jepun ni menyebabkan tak byk sykt serta individual turut serta dalam M.E.S kali ini. Agaknya laa kot??
Harga tiket tetap sama seperti tahun-tahun yang lepas iaitu 2000 yen.
Tak patuttttt!!

Apa-apa pon, korang layan jer laa gambar-gambar yang sempat aku amik tempohari di M.E.S 2009. Banyak lagi gambar-gambar yang aku amik tapi tak kesemuanya di upload dalam blog. Maklum jer laa, penyakit 'M' dah datang. Hahahaha.
Layanzz..



























































































































Read more >>