Wednesday, July 22, 2009

K20A

Gambar-gambar dibawah merupakan pengganti pada BE-08. Alhamdulillah semua yang telah dirancang berjalan dengan lancar. Syukur alhamdulillah.

Mempunyai enjin yang berkapasiti 2.0l DOHC i-VTEC, 6 gear manual, kuasa 225PS, minyak pula 11km/l ( kuat mentedarah minyak ) dan hanya boleh memuatkan 4 orang penumpang sahaja. Cuma bagi pendapat aku, ianya tidak sesuai untuk pemilik yang mempunyai keluarga besar. Rasanya tiada apa lagi yang nak dikomen pasal K20A ni sebabnya ia memang dah direka khas untuk PERFORMANCE.

Bersyukur kerana mimpi telah menjadi kenyataan. Alhamdulillah.

Carta dibawah adalah perbandingan lebar, ketinggian dan panjang diantara BE-08 dan K20A. Aku kena pastikan bende ni betul-betul sebelum tukar kereta sebabnya kalau tidak, alamat tak muat laa parking lif kat apartment yang aku duduk ni. Tak sanggup nak parking kat luar beb, bley cecah riban-riban untuk sewa parking sebulan. Kalau kat Msia tu dah bley sewa condo orang kata.

Apa-apa pon, layanzzz..












































Bukan niat nak membangga diri, cuma aku share kegembiraan aku pada kengkawan semua. Blog yang aku buat ni pon bertujuan untuk berkongsi pengalaman dan kegembiraan yang aku dapat sepanjang hidup di negara orang. Yang buruk tu pula aku simpan untuk diri sendiri. Tak perlu rasanya untuk dikongsikan bersama-sama. Apalagi,

jom VROOM-VROOOOOM.....








9 comments:

Baseguardian said...

Kongrats bro lawa keter ni, aku pon bukna pandai bab2 keter ni kang salah ckp plak nampak sgt aku klentong hahahampes

Rockaholic said...

sama ler kita.. hahaha..
kalau tambah aksesori tu reti ler.. wakakaka...

darthmental said...

haa.. ni baru bleh layan fast & furious bro. yeah! :D

apa2 pun tahniah bro. :D

Rockaholic said...

alhamdulillah bro.. syukur..
fast furios takde laa bro.. slow but not furious ada.. hahaha..

solnavo said...

hola!! EK tu!!! latest plak tu. xde pun kat msia. i-Vtec. waa, ganaz tu!! try ram sampai lebih 5000rpm bro, sgt masyuk!!

Rockaholic said...

Bro, bukan EK, yang ini FD ataupon dikenali sbg CIVIC Type R. Dah kuar kat Msia bro tahun lepas. ram 5000rpm?? hahaha.. ini yang nak buang CUT OFF dulu.. XD

solnavo said...

ah! betul,baru rujuk ngan penggila EK.
FD2

Asmade Salam said...

tahniah epul.. cun giler.. kat sini asal aku nampak FD2 je aku teringat kat kau.. hehe...

Rockaholic said...

madi : tks bro sbb ingat kat aku.. hehe..

Post a Comment