Tuesday, June 2, 2009

Birthday Treat.

Kali ni entry bertajuk "Birthday Treat" sempena menyambut birthday
Akemi ( 28 May ) dan Syasya ( 31 May ) pada minggu lepas. Memula tu mmg dah plan nak sambut kat umah jer tapi memandangkan jiran2 sebelah menyebelah sibuk dgn xtvt memasing, so we all decide bawak bebudak ni melepak @ Pan Pac Yokohama jer laa. Ini juga adalah kali kedua melepak di hotel yang sama. Bukan apa, view kat depan bilik hotel ni memang menarik sebabnya mengadap Taman Tema Cosmo World Yokohama. Ramalan kaki cuaca meramalkan sabtu dan ahad hujan. Hurmmm, gamble jer laa. Kalau hujan nasib laa kan?? Nak wat camnerkan??

P/S - Ramalan kaki cuaca di Jepun ni 90% TEPAT. So, kalau diorg ramal kata hujan, standby jer laa payung. Bley kata 100% rakyat Jepun berpandukan pada ramalan kaki cuaca kalau nak kemana-mana ler. So, kalau melawat Jepun, slalu-slalu laa tengok ramalan kaki cuaca kat net macam aku ni.. Hihihi..

Memang sah, Tokyo pepagi dah hujannnnn. Nasib baik laa dah tengahari baru reda sikit. Alhamdulillah @ Yokohama tak hujan cuma cuaca jer kurang menarik untuk sessi bergambar. Aku plak tak minat amik gambar time cloudy. Nampak macam surammmm jerk. Itu yang x best!!
Dah settle check in bilik, Syasya plak dah tak sabar-sabar nak gi theme park. Hurmm, layan kan jer laa coz datang sini pon mmg nak kasi diorang happy. Start dari kul 4 sampai laa ke malam melepak @ theme park tu.

Esok pagi, kejadian yang sama jugak berlaku. We all check out awal untuk memuaskan hati besday gal ni main-main @ theme park. Layanz kan jerrrr. Kebetulan plak masa hari kedua ni macam-macam event berlaku kat sini. Pertandingan BMX dengan pertandingan tarian.

Tak sesia we all turun Yokohama... Best!!!







































Happy besday Akemi & Syasya, Papa luv u...

Btw, tak banyak gambar yang dapat aku upload kat blog ni. So, kalau rajin dan nak tengok lagi gambar-gambar dihari kejadian, click jer laa link kat bawah ni :

Layanzzzzz...





11 comments:

darthmental said...

happy birthday untuk syasya & akemi. hepi btul nampak diorang, hehe. :)

tapi baloi gak ko lepak situ pasai ada banyak event plak tu.

Rockaholic said...

puas ati laa, bukan gi sana semata-mata layan theme park jer tapi ada plak event yg best2..

Pyan said...

aku tahu ko layan apaa....
ko nie pun bukan bleh pecaya....kehekhkee

The Rebel said...

Nice pictures bro! Super sharp and well taken!

Happy b'day to ur little ones!

Rockaholic said...

Pyan : aku layan tut..tut..tut..

Rebel : Tks bro.. :)

Lab papa said...

Aku ske gambar potret syasya. Bro baper semalam kat pan pac? Aku nak gi tengok gundam ni hahaha.

btw, takder budak jepong main shuffle ker kat situ wakakaka

Rockaholic said...

Kurenai : aku amik bilik yg mengadap theme park tapi mahal sikit dlm 30k yen. kalau standard murah skit rasanya?? gundam?? hahaha..

shuffle apa bro?? ipod shuffle ker?? wakakaka..

riderhenshin said...

Bro,anak2 ko memang cute siot geram pulak aku tgk muka anak2 ko..hehehehe..ni minta aku tlg ko belikan barang utk aku blh tak mcm figura anime atau sw universe ke?hahahahahahaha...

ewoks said...

ganas2 la flatlander jepun...happy birthday utk anak2 bro..

Asmade Salam said...

Happy Belated Birthday to Syasya & Akemi.. Semoga Allah panjangkan umur dan murahkan rezeki anak2 kau Epul.. Dah besar dah syasya dan akemi... ;-)

Rockaholic said...

Farabi, ewoks dan made : thank you so much. :)

Post a Comment