Monday, June 15, 2009

Naga Gaban

" Naga Gaban kemari!! "
Itulah perkataan yang keluar dari mulut Gaban untuk memanggil naganya. Kalau 20 tahun dulu mungkin kengkawan masih ingat lagi words tu tapi laa ni aku tak sure samaada kengkawan masih ingat tak lagi pasal bende tu?? Mungkin member yang lahir pada lewat 70an or membesar pada awal 80an penah layan tv series ni kan??
Zaman ni mana ler ada stesen TV berbayar macam zaman skarang ni??
Paling kuat pon ada TV1, TV2 dan TV3. Hahaha..
Mustahil laa kanak2 yang lahir zaman ni tak tau langsung pasal Gaban or Suria Perkasa Hitam??
Aku pula sanggup ponteng class tambahan semata-mata nak tengok citer ni.. Hahahaha..
Kuat betul pengaruh Gaban kat aku masa zaman ni.
Entri kali ni berkaitan dengan naga yang aku jumpa smalam.
Berakhir laa juga pemburuan untuk naga ni serta sekali gus melengkapkan semua koleksi berkaitan dengan Gaban especiallynya dalam product POPY.
Cukup PUASSSSSS!! Yeahh!!
Walaupon ianya tak sehebat toys yang ada sekarang tetapi nilai-nilai nolstagia yang ada pada naga ni membuatkan aku lebih menghargainya.
Aku lahir zaman Gaban laa!!
Bukan zaman Power Puff Girls tau!!
Hahaha.. Apa-apa pon, LAYANZZZZ..



Kotak yang dah separuh tertanggal.

Naga serta peluru berpandu.




Product of POPY tahun keluaran 1982.

Long live OLD SKOOL toys!!!









16 comments:

riderhenshin said...

Nagaku,mari ke sini...hahahahaha
Jgn ko je hidup zaman gaban,aku baby masa tu pun layan gaban jugak tau..hahahahaha...

Mat`amiT said...

yg ni blh gabung dgn spaceship gaban ker tak leh???

Rockaholic said...

Farab : ko penah tgk ker ataupon ko banyak carik fakta psl bende ni?? huhuhu..

Rockaholic said...

Mat : version ni mmg takleh combine dgn ship sebab naganya lagi besar. kiranya POPY mmg buat dua version utk naga gaban.

The Rebel said...

Wow! Old skool abih...tapi mmg syok re-live nostalgia toys camni bro! Aku pun dulu sanggup 'buat2' demam wooo....nak tuang sekolah agama....nak tgk Gaban punya pasal...

Yaaa...saya anak 'lewat 70-an'...hehehe...

Akhir kata...sila isi tempat kosong ni..."Baju Gaban akan sampai dlm masa_____" :p

Rockaholic said...

kalau lahir lewat 70an memang citer series kat tv kalau tak gaban, suria perkasa hitam.. hahaha.. alangkah seronoknya kalau dpt kembali ke zaman itu semula.. XD

Mohamad said...

Woohoo best ni Naga Gaban. Aku ingat2 luper jer citer ni maklumla muda belia lagi skang ni kui kui kui. Syabas!

Razmanshah said...

tahniah bro. haul yg menarik x hingat. gaban forever keh3

Rockaholic said...

Timekeeper : muda belia ler sangat?? wakakaka..

Rockaholic said...

Razman : Diehard fans Gaban ler katakan.. hehehe..

darthmental said...

POPY tu pun memang company old skool bro. SW pun depa buat gak dulu. skang suma barang POPY dah tahap rare gila!

Unknown said...

ermmmm psl nk carik natang ni ler dia gie sensorang.. demam2 pn redah.. ujan ribut time tu pn dia gie gak...

Rockaholic said...

Mental : POPY pon dah PUPUS.. mmg brand lama dlm pembuatan toys.. BUNGKUS dah sykt tu rasanya?? XD

NANA : biasa ler.. nama pon KOLEKTAAAAA... XD

Anonymous said...

caya la... tabik spring bro!! mana lu dapat ni? rare giler naga gaban ni. aku pon nga dok ushar satu tapi x dapat2 lagi. jeles gila aku tgk lu ada naga gaban

Anonymous said...

Mane dpt nage tu bro? jual kat aku bley x bro kui2.. gua punya bley sambung ngan spaceship dye

Rockaholic said...

Jual? Blom lagi terpikir nk jual bro.. :)
Naga yang ini mmg version tak bley sambung dgn space. Version yg bley sambung dgn space pon aku ada.. hehe..

Post a Comment