Thursday, June 19, 2008

OLD SKOOL






Arggggghhhh tidakkkkkk!!!


Aku kebuntuan idea untuk menulis pada kali ni.... For the 1st time, kepala otak ni tak boleh nak berfikir dengan lancar!! Hahahaha... Slalunya, ada jer subject yang berlegar-legar dalam kepala otak ni tapi kali ni otak aku 'jammed'. Mungkin terlebih tengok 'belly dance' malam tadi kot? Agaknya nyer laa??

Anyway, malam tadi we all satu family wif others pegi layan 'belly dance' kat jepun ni dan yang menariknya bukan minah-minah arab yang berjoget kat atas stage tu tetapi sumernya 'minah-minah jepun'.. Ada laa 3 orang penari kesemuanya.


Secara keseluruhan, jika ada 5 markah, aku just boleh bagi 2.5 markah jer kot? Sebabnya adalah diorang-diorang tu tak se'sexy' penari-penari arab yang memiliki
susuk tubuh yang mantap ibarat BMW yang 'the latest' tuuuu?? Kalau penari arab jer dah semestinya body 35-25-35 tapi penari-penari jepun tu plak 25-25-25..
( pembetulan : ukuran badan untuk penari arab bersamaan
36-24-36 dan
ukuran badan untuk penari jepun adalah bersamaan
24-24-24.
Nasib baik laa one of favourite blogger aku nih tolong betulkan bab ukuran badan penari-penari tu tadi?? Anyway, minah tu kata mana ada ukuran badan pompuan bersize ganjil?? Wakakaka... Aku bedal jer tadi ukuran-ukuran tu sebenarnya dan aku tak amik tau sangat bab-bab ukuran badan pompuan nih?? Ahaksss..
Hopefully dah tak tersedak lagi yer Pia?? )


Hampeh!!


Langsung tak membuatkan jantungku ini berdetak dengan pantas ibarat lagu Haiza Dag, Dig, Dug tuuu?? tau ker lagu tu?? alah korang ni sumer tak tau laaa??
meh laa aku nyanyikan sikit chorus dia


"dag..dig..dug..dag..dig...dug di dalam dadaaaaa...
jantung berdebar, hati bergoncang amboiiiiiii..."


lebih kurang macam tu ler bunyi nyer... wakakakaka...
Berbalik pada citer 24-24-24 tadi, cutting badan penari-penari jepun ni memang tak boleh BLAH betul kalau menari gelek!! Kalau menari lain boleh kot aku rasa???Hihihi...
Sebenarnya, yang aku pegi smalam pon bukannya Pub or Club 'belly dance' tetapi adalah sebuah restoran. Pandai betul orang pakistan meniaga makan di sini, mana taknya? sambil makan diorang sediakan lagi hiburan-hiburan dari negara timur tengah macam nih. Sambil menjamu selera sambil makan... Baru beshh!! Ramai gak laa tetamu yang hadir dan kebanyakkannya adalah dari orang-orang jepun sendiri. Seronok sakan aku tengok gelagat jantan-jantan jepun yang 'pervert' tu menari... hihi...
Aku takdelah se'pervert' dorang!!
wakakaka...


Macam-macam menu jugak lah yang disediakan bukan hanya pada menu pakistan malah western dan japanese pon ada. Itu kalau tak silap aku ler.
Gambar-gambar smalam tak dapat nak dikongsikan bersama kerana sumernyer
'over exposed'!!
Bukan pasal penari-penari jepun tu 'over exposed' tetapi gambar-gambar yang diambil oleh aku malam tadi sumernyer 'OUT'.. 'memang tak puas ati bila gambar yang diambil tak menjadi!!!' Kalau penari-penari tu yang over exposed lain lerrrr, memang aku sukeeeeeeee... Hahahaha...


Tuan-tuan dan puan-puan, tajuk sebenar cerita aku pada kali ni bukannya pada 'belly dance' tau? Belly dance tu almukadimah jer... Punyalah panjang intro aku kali ni kan?? Tu laa yang susah bila idea dah datang, memacam nak story.. At the starting tadi memang 'jammed', but now dah okay...


Cerita kita kali ni takde kena mengena dengan jepun. Cuma teringat kembali waktu zaman muda remaja. Lagu-lagu yang korang tengah dengar kat atas tu jugak telah membuatkan aku terkenangkan zaman remaja. Bukan korang jer yer??
Aku pon sama ler... Feelings beb!!


Aku membesar pon pada zaman lagu-lagu tu jugak... kalau korang nak tau ler?? Korang pon sama??
Ishhh, sibukkkk jer laa!!!

Lahir pada penghujung zaman 70an, membesar pada zaman 80an dan muda remaja pada zaman 90an. Bagi aku, tahun-tahun yang disebutkan tadi memang beshhh laa!! Sapa tak lahir pada tahun tu mana nak tau?? kan..kan..kan??


Zaman 80an jugak laa paling banyak 'killer songs' diterbitkan.. Tu yang membuatkan aku 'torrent' sumer lagu-lagu yang korang tengah dengar sekarang ni. Bukannya apa, nak kasi recall balik zaman dodulu tuuu... Jika ada lagu, ada jugak laa rancangan tv yang menjadi kesukaan korang pada zaman tu kan? Apa kata kita tengok dulu sebahagian dari rancangan-rancangan tv pada zaman tu kat bawah nih..

























Tekan ler 'PLAY' button...




















So how?? Teringat kembali pada zaman-zaman dolu-dolu tak especially cerita MacGyver, The A Team, 21 Jump Street, 90210, Tarzan, Daktari, Knightrider, Airwoff, He man, Punky Brewster, Jem, M.A.S.K, Plasticman, Chip, BJ & The Bear, Smurf, Thundercats, Voltron, Ewoks, Heathcliff, G.I.Joe, Captain Power, Alf, Carebears, Archies dan lain-lain lagi???? Kalau ingat lagi sumer citer yang aku sebutkan tadi memang korang sezaman dengan aku.. hahaha..


Alangkah indahnya waktu-waktu itu kan?? Ishh, kalau boleh kembali semula pada zaman-zaman tu kan best?? Anyway, itu jer laa citer kita pada kali ni.. Lepas ni mungkin aku pon akan start ajar anak-anak aku ni camana nak main games dolu-dolu... Hopefully, bende-bende tu tak dilupakan dan di tinggalkan zaman. Nih asyik-asyik PS3, DS lite, PSP dan tah hapa-hapa lagi..


Cepat betul rasanya zaman berlalu...


Okaylah, aku nak layan semula citer-citer 'old skool' di YouTube... Dah gi buat keje balik!! Wakakaka..




Long Live OLD SKOOL.....








5 comments:

Anonymous said...

back to memory lane.. syok laa zaman kita!!

bebudak zaman skrg ni mmg rugi!!!

Flash back skjp............. :P

Rockaholic said...

pia, haah... agreed wif u... bebudak sekarang mana tau bende-bende camni.. dorang zaman lahir zaman IT... hehe...

Anonymous said...

ha ha.rindu la zaman itu...:)

Lab papa said...

Kengkadang memang rasa bosan dengan benda baru yang muncul tak sudah sudah especially music...aku pon d/l la benda2 80's mostly..skrg ni aku tengah layang white lion hahahah..musti ko layan gak ni kan

Rockaholic said...

anonymous : memang rindu gegiler bila teringat semula zaman tuuu...

lab papa : lagu-lagu yang baru skarang ni aku rasa tak lasting laa. dengar kejap jer dah bosan dan tak mcm lagu dulu-dulu. ada feel... hehe... white lion? tak layan sangat tapi kalau whitesnake okay? :)

Post a Comment