Tuesday, June 17, 2008

SANRIO PUROLAND










SANRIO PUROLAND





Gambar diatas bukanlah Disneyland Tokyo iyer?? Jangan tersilap??

Inilah Sanrio Puroland.. Ianya juga dah macam adik-beradik pada Disneyland cuma Mickey, Donald, Daisy, Minnie, dan yang lain-lain tu takde kat dalam ni.


Abis tu??


Di dalam ni cuma ada watak-watak cartoon jepun jer iaitu Hello Kitty and da gang. Asal usul 'kucing' ni tak dapat aku nak ceritakan dengan lebih lanjut coz aku pon tak berapa tau asal usul kewujudan 'menatang' ni?

Kalau nak tau jugak, rajin-rajinkan lah jari jemari tu meng'goggle' dalam net yer? Kalau sumernya aku nak bagitau, melampau laaa? Banyak cantekkk korang!! Hahahaha..


Apa yang aku tau adalah, si 'kucing' ni memang terkenal di negara jepun. Boleh kata semua rakyat jepun kenal dengan 'kucing' ni dari kecik sampai laa yang dah terbongkok-bongkok tu. Alah, orang kat negara aku pon apa kurangnya, sama gak tergiler-gilerkan 'menatang' nih kan?? Hihi.

Produk dari 'kucing' ni bukan hanya pada pakaian sahaja, malah aksesori kereta pon ada dorang keluarkan.. Perghh, betul 'make money' laa orang jepun ni?? Apsal laa kita tak terpikir nak buat macam diorang ni? May be lepas ni aku pon nak create satu cartoon jugak laa, mana tau boleh jual?

mungkin 'Hello katak'?? Best tak Pia?? wakakaka...


Bercerita pasal Sanrio Puroland, ianya terletak diluar Tokyo dan perjalanan untuk ke sana mengambil masa sejam setengah menaiki kereta. Manakala, pada pengunjung yang menggunakan public transport boleh laa refer gambagajah dibawah ini..

Opssss, gambarajah iyer?? Tersasul plak... Hihi...







Click gambar untuk melihat dengan lebih jelas lagi.. Aku tau ramai yang 'rabun' kat sini.. Ahaks...



Apa tarikan yang ada di dalam Sanrio Puroland??


Macam-macam adaaaaaa... Tengok jer laa gambar-gambar dibawah ni kalau nak tau?

Layanzzz..












































































































Amacam?? Terhibur dengan gambar-gambar diatas?? Boleh laa kesini nanti yer?? Cerita kali ini juga aku tujukan pada member-member yang addicted sesangat wif Hello Kitty. Diharapkan korang puas ati dengan gambar-gambar diatas.


Cuma gambar yang last skali tu mungkin korang rasa pelik kenapa penulis blog ini berpakaian sedemikian rupa?? Adakah ia mahu menyorokkan rupanya yang memang dah diketahui tak ensem or adakah ianya memperagakan fashion terbaru di negara jepun ni?? Wakakakaka...


Sumer SALAH!!


Kalau nak tau inilah teknik penyamaran yang aku gunakan bila dah terkena

'Chix Pox'.

Last minit nak ke theme park ni boleh plak aku terkena 'Chix Pox'!!

Dah tua-tua plak tu baru nak kena!! Memang Hampeh!!! Hahahaha...

Gambar diatas tu jugak adalah hari yang kedua 'Chix Pox' aku mula start naik.

Satu badan dan satu muka naik 'Chix Pox'.. Perghhh!!!

Bayangkanlah camana rupa kalau aku bukak bandana tu?? Aku sendiri pon tak lalu nak tengok muka sendiri inikan pulak korang?? Silap-silap Hello Kitty kat dalam ni pon boleh pengsan?? Dah macam Eddie Kruger dalam Nitemare on Elm Street... Hahahaha...


Moral of da story moriey :


Nak kena Chix Pox biarlah dari kecik dan jangan jadi macam aku!!



Ini jer laa cerita aku pada kali ini dan segala kemusykilan serta pertanyaan boleh laa melayari laman web berkenaan :





P/S - Link diatas digunakan untuk mengetahui lebih lanjut tentang Sanrio Puroland dan bukannya Chix Pox aku tau?? Wakakakaka... Adios...

0 comments:

Post a Comment